KELEBIHAN PROGRAM JOM DETOX JUTAWAN

Assalamualaikum & salam sayang dari Dirah untuk you all. Tq kerana sudi singgah di ruang entri terbaru Dirah untuk Dirah sharekan tentang entri baru kali ini iaitu mengenai satu Program Jom Detox Jutawan yang sedang viral sekarang.



Anyone familiar tak dengan term "Detox"? Anda pernah join mana- mana program Detox before ni?Kalau you all masih belum dapat idea, jom Dirah share pada you all tentang apa sebenarnya Detox ini.

Orite, first and foremost, Program Jom Detox Jutawan ini adalah cetusan idea yang diilhamkan oleh Dirah punya super duper upline dalam bisnes Shaklee sekarang iaitu, Master Laila Mukhtar. Beliau lah yang mendapat ilham untuk bantu mana- mana individu baik dalam kalangan susur galur Shaklee atau orang luar yang sehabis daya ingin kan perubahan dalam diri menerusi amalam & gaya hidup yang lebih sihat dari sebelumnya.


Personally, Dirah dah mempunyai pengalaman sendiri join Program Detox Shaklee ini sebanyak 2 kali. Mula- mula Dirah join di bawah Program Detox TWB pada akhir Dec 2018 & kali ke dua pada sebelum Ramadhan tahun ini bersama Program Deox GLC under team Master Laila. Amazing sangat pengalaman yang Dirah sendiri dapat along the program. 


Let's check it out! :D

KELEBIHAN PROGRAM JOM DETOX JUTAWAN 

1. DAPAT PANDUAN MULAKAN HABIT BARU & BETUL BERSAMA AHLI KUMPULAN 

-First sekali, bila Dirah join program Detox GLC pada April 2019, itu adalah turning point pertama Dirah untuk berjinak dalam amalan gaya hidup lebih sihat sehingga sekarang, 

- Sebelum mulakan Program Detox selama 17 hari ini, kami akan ditempatkan di dalam satu group kecil secara rawak. Kami akan dapat briefing & testimoni team Detox GLC yang dah berjaya dapatkan kesihatan lebih baik menerusi program ini.



- Fasa ini dikenali sebagai fasa Pre Detox. So, dont worry, amalan & nasihat untuk mulakan gaya hidup & pemakanan sihat akan diguide oleh coach masing- masing. That time, Dirah ditempatkan under guidance Coach Naja. 

-Tak boleh elaborate lebih tentang apa intipati Pre Detox ni, you all nak tahu, kena join dulu tau, hehe. 

2- BARU TAHU KANDUNGAN AIR YANG DIMINUM DALAM 1 HARI SEBELUM INI ADALAH SALAH!

- Yup. bila berada dalam circle Detox GLC April lepas, banyak benda yang Dirah belajar sepanjang menyertai program itu, salah satunya adalah cara untuk kira berapa kandungan air yang diperlukan oleh badan kita mengikut saiz & berat badan individu. 




- Contoh, kalau you all punya berat badan 40kg, you all akan kira berapa sukatan air yang sesuai dengan komposisi tubuh you all, Dirah selama ini ingat boleh saja minum air berapa banyak tanpa perlu kira, rupanya salah. 


- So, yeah, ilmu baru dah dapat, just tinggal untuk praktik. Alhamdulillah, sehingga sekarang Dirah akan bawa ke mana-mana sahaja botol air ajaib Dirah untuk pastikan air diminum cukup mengikut berat Dirah sekarang, nak tahu tak berapa berat Dirah yang latest? Jeng- jeng  jeng, Cer teka. 

3.BELAJAR 4 TIPS TERBAIK UNTUK TIMBANG BERAT BADAN PADA WAKTU TERBAIK

- Bila join Detox Program ini, baru Dirah dapat belajar ilmu timbang berat pada waktu & masa yang betul. 


- Kalau diikutkan, sebelum ni Dirah tak ada idea bila waktu terbaik untuk timbang berat pada waktu bila untuk dapatkan nilai yang lebih tepat, now Dirah dah tahu,



-Inilah 4 tips penting tersebut, nanti boleh sama- sama share & praktikkan ya ;)


4. DAPAT SEMAK STATUS KESIHATAN MENGIKUT PENILAIAN TERBAIK YANG DILULUSKAN

-Dapat checklist yang perlu ditanda untuk scoring tahap kesihatan individu.Apa kelebihan dia?


- Salah satunya untuk kita dapat mengenal reaksi badan kita sendiri terhadap faktor sekeliling contoh gaya pemakanan, kualiti hidup, dan cara pengurusan stress dan sebagainya.

- Best!

5. BARU FAHAM KONSEP DETOX YANG SEBENAR, APA FUNGSI DETOX, KENAPA PERLU DETOX,  KELEBIHAN DETOX BADAN DAN SEBAGAINYA 

- Derox sebenarnya adalah satu proses detoksifikasi untuk membuang bahan- bahna bertoksik keluar dari badan kita. Contoh paling mudah, analoginya macam ini. 


- Setiap hari kita mandi, setiap hari kita cuci muka untuk buang kotoran luaran, tapi macam mana dengan proses pencucian dalaman badan kita? Organ- organ kita? Adakah kita pernah buat spring cleaning sepanjang kita hidup?




-Jika anda tanya Dirah, my answer is Dirah tak pernah buat internal cleaning selama Dirah hidup ini sehinggalah Dirah jumpa Shaklee dan banyak ubah hidup Dirah to be better & better in terms of menjaga kesihatan badan dengan cara terbaik. 


- One of adalah through Program Detox Shaklee ni & plan Detox Shaklee ini mendapat kelulusan dari medical team US yang dijamin selamat, berkesan pada anda. 

6. DAPAT JADUAL PEMAKANAN DETOX & E BOOK DETOX DARI COACH

-Ini adalah fasa Detox yang sebenar. Anda akan diberi jadual pemakanan, bahan- bahan yang perlu dibeli dan disediakan sebelum program bermula dan sebagainya secara terperinci.


-Just follow the flow okay, Best!Bayangkan energy baru yang kita akan dapat bersama circle positif yang nak berubah ke arah lebih sihat bersama- sama kita, SANGAT AMAZING! 


- Intake untuk team Detox Dirah pada waktu itu adalah seramai 115 orang peserta bersama 29 orang coach! Ramai bukan? :)

7. BADAN SIHAT, KULIT CANTIK, AURA HEBAT!

-So, apa tunggu lagi? Jom sertai team detox JUTAWAN yang sangat happening ni untuk transform diri kita sebaiknya seperti mana sharing testimoni yang disertakan di bawah, 

Jom kita tengok, living proof Detox Shaklee yang terkini dari para peserta, Joms Dirah share pada you all.













If you all berminat untuk tahu lebih details tentang Program Detox JUTAWAN, ingin start berbisnes Shaklee /join Kursus Mobile Spa TWB bersama Dirah, you all more than welcome untuk whatsapp /call Dirah anytime di talian 019-9412177.

Dirah akan bantu anda sebaik mungkin , see ya!




XOXO!

Nur Hadhirah bt Zulkifli
Physiotherapist , Shaklee Business Leader, Spa Trainer TWB & Former Member of Detox GLC
019-9412177(Whatsapp/Call)
FB Page :D'Physio Spa KT 
FB Personal ; Nur Hadhirah Zulkifli
Email: hadhirah_92@yahoo.com









Comments

Popular posts from this blog

VIVIX DAN RESV JADI PILIHAN SAYA

PART TIME JOB DI MALAYSIA

TESTIMONI RESVIVIX UNTUK KULIT CANTIK